A sorozat első futamát ezúttal az Ózdi Kerékpáros Egyesület rendezi, akik a már jól megszokott ózdi helyszínt most egy teljesen újra, Hangonyra cserélik. Az új pálya szinte teljesen zárt területen található, így a versenyközpont és a pálya megközelítése is csak egy irányból lehetséges, ezzel is megfelelve az MKSZ Covid19 szabályzatának.
Hol van Hangony és mit lehet tudni az új pályáról?
Hangony mindössze 8km-re nyugatra fekszik Ózdtól a Hangony-patak partján, a 2306-os út mentén. Megközelítése Budapest felől érkezve az M3-as autópályán és a 21. számú főúton keresztül Bátonyterenye-Borsodnádasd-Ózd irányból érhető el. Aki egy kevésbé forgalmas, de látvány szempontjából még szebb útvonalat szeretne választani, az Budapest irányából a 21. számú főúton Salgótarjánt érintve a Salgótarján-Cered-Zabar-Domaháza útvonalon is érkezhet. Akik Miskolc felől érkeznek, azok a 25. számú főúton, Ózdot érintve juthatnak el Hangonyra.
“Ez az Ózd mellett található nyugodt kis falu, világítótoronyként magaslik ki festői szépségű és érintetlen környezetével a Bükk lábánál. Turisztikai erejével, évről évre egyre nagyobb létszámban vonzza ide a látogatókat, akik felfedezték a vadászturizmust és a Hangonyi tó által kínált sporthorgászatot, illetve 2019-től már terepfutó versenynek is otthont ad a község. A Bükk-hegység gyönyörű panorámája, a tökéletes kirándulóhelyek és túraútvonalak, a gazdag természeti- és állatvilág, felejthetetlen élményt biztosít minden turistának és idelátogatónak.”
A verseny központjának a hangonyi sportpálya ad otthont. A pálya a területet északi irányból határoló fenyveserdőben kerül kijelölésre, mintegy 2,5km-es távon, amit három szakaszra bonthatunk. A rajt utáni felvezető kört követően egy szerpentines meredek mászáson nyúlhat szét a mezőny, majd egy gyors lejtőzés után újra egy rövid mászás következik. Ha ezzel megvagyunk, akkor hullámos single trailen keresztül érjük el a pálya leglátványosabb szakaszát a katlant, ahol már nem árt elővenni bátorságunkat és a legjobb technikai tudásunkat. Ha ezzel is megvagyunk, akkor már csak két kisebb kaptatót és lejtőt kell teljesítenünk és irány a cél. A pálya nem a korábbiakban megszokott oldschool jellegű, egy hosszú mászást és hosszabb lejtőt tartalmazó „döngetős” pálya, hanem igazi „meglepetés pálya”, ami nem csak az ember állóképességét és erejét teszi próbára, hanem a technikai tudását és azt, hogy fejben végig tudjon koncentrálni, mert különben egy hiba és elúszik a verseny.
Bővebb információkkal hamarosan jövünk, de addig is itt egy előzetes kép:
Irány Hangony